Espoo Museum of Modern Art
Tietoa EMMAsta

EMMAssa on 8–10 näyttelyä vuodessa. Näyttelyissä on esillä nykytaidetta, modernia taidetta ja muotoilua. Lisäksi EMMAssa on erilaisia tapahtumia joka viikko.
EMMA sijaitsee betonirakennuksessa Tapiolassa, Espoossa. Rakennuksen on suunnitellut arkkitehti ja professori Aarno Ruusuvuori (1925–1992). Rakennus oli aiemmin painotalo.
Kokoelmat ja julkinen taide
EMMAssa on esillä kolme kokoelmanäyttelyä. Kokoelmanäyttely tarkoittaa näyttelyä, jossa on esillä teoksia museon tai säätiön omista kokoelmista. Kokoelmanäyttelyt ovat esillä pidempään kuin vaihtuvat näyttelyt. Kokoelmanäyttelyissä on esillä vain osa museon tai säätiön omistamasta taidekokoelmasta.
EMMAn kokoelmanäyttelyt ovat nimeltään:
• Collection Kakkonen
• Saastamoisen säätiön kokoelmanäyttely
• Bryk & Wirkkala -katseluvarasto.
Lisäksi museolla on oma EMMA-kokoelma.

Collection Kakkonen
Collection Kakkonen on osa Kyösti Kakkosen kokoelmaa. EMMAssa on kokoelmasta 1300 keramiikkateosta ja lasiteosta. Kokonaisuudessaan Kyösti Kakkosen kokoelmassa on yli 10 000 keramiikkateosta ja lasiteosta. Collection Kakkosen kokoelmassa on kotimaisia ja kansainvälisiä teoksia.
Saastamoisen säätiön taidekokoelma
Saastamoisen säätiö on EMMAn perustajakumppani ja museon pitkäaikainen yhteistyökumppani. Saastamoisen säätiön kokoelma on yksi Suomen merkittävimpiä taiteen kokoelmia. Kokoelmassa on suomalaisia ja kansainvälisiä teoksia. Saastamoisen säätiön kokoelmaan hankitaan jatkuvasti uusia teoksia. EMMAssa on esillä osa kokoelman teoksista.
Tapio Wirkkala Rut Bryk Säätiön kokoelma
Tapio Wirkkala Rut Bryk Säätiön kokoelma on maailman laajin kokoelma Wirkkalan ja Brykin teoksia. Tapio Wirkkala oli suomalainen muotoilija ja Rut Bryk oli suomalainen keramiikkataiteilija. Kokoelmassa on esineitä, malleja, luonnoksia, piirrustuksia ja valokuvia. EMMAssa teokset ovat esillä Bryk & Wirkkala -katseluvarastossa. Katseluvarasto tarkoittaa säilytystilan, näyttelyn ja työskentelytilan yhdistelmää.
EMMA-kokoelma
EMMA-kokoelma on EMMAn oma kokoelma taidetta. Kokoelmassa on lähes 3000 taideteosta, jotka ovat modernia taidetta ja nykytaidetta. Teoksia on esillä Espoon julkisissa tiloissa ja kaupunkitilassa. EMMA-kokoelmaan hankitaan jatkuvasti uutta taidetta.
Julkinen taide
EMMAn oman kokoelman teoksia on julkisissa tiloissa ympäri Espoota. Teoksia on muun muassa ulkotiloissa, sairaaloissa, päiväkodeissa ja pikaraitiolinjan varrella.