Espoo Museum of Modern Art

Vieraile EMMAssa

Collection Kakkonen © Ari Karttunen / EMMA

EMMA – Espoon modernin taiteen museo on suuri taidemuseo. Se on pinta-alaltaan Suomen suurin taidemuseo. EMMA sijaitsee Näyttelykeskus WeeGeen tiloissa Tapiolassa, Espoossa osoitteessa Ahertajantie 5.

EMMAssa on vaihtuvia taidenäyttelyitä, joissa on esillä nykytaidetta, modernia taidetta, muotoilua ja kokeellista taidetta. Lähes kaikissa näyttelyissä on esittelytekstit myös selkosuomeksi.

WeeGee-rakennuksessa on myös ravintola Cafe Zoceria ja museokauppa EMMA Shop. Molemmat sijaitsevat 1. kerroksessa.

EMMAlla on sisältöjä myös verkossa. EMMAn verkkosivuilta löydät näyttelyiden mobiilioppaat. EMMA Zonesta löydät tietoa muun muassa siitä, miten taidenäyttely rakennetaan ja haastatteluita taiteilijoista. Näitä verkkomateriaaleja voit katsoa mistä päin maailmaa tahansa. EMMA Zonen verkkomateriaalit ovat yleiskielisiä.

Aukioloajat ja pääsyliput

Tiistai 11–17
Keskiviikko-perjantai 11–19
Lauantai-sunnuntai 11–17
Maanantai suljettu

Normaali pääsylippu 20 €
Alennettu pääsylippu 10 €
Alle 18-vuotiaat 0 €
Museokortilla aina vapaa pääsy
Kaikukortilla aina vapaa pääsy

Lipun voit ostaa lipunmyynnistä museon aulasta.

Perjantaisin kello 15 eteenpäin pääset EMMAan maksutta.

Ilmaisiltoina saat lipunmyynnistä maksuttoman lipun.

Lue lisää yleiskielisiltä sivuilta.

 

Kun ostat lipun EMMAan, pääset samalla lipulla WeeGeen muihinkin tiloihin:

  • KAMU Espoon kaupunginmuseoon
  • Mauri Kunnas -näyttelyyn
  • Futuro-taloon, joka on auki kesällä

Saapuminen

Näyttelykeskus WeeGee © Paula Virta / EMMA

Pääset EMMAan metrolla, bussilla, autolla, pyörällä ja kävellen.


METROLLA

EMMAn lähin metroasema on nimeltään Tapiola. Matkaa metroasemalta EMMAan on 800 metriä.

Katso reittiohjeet Tapiolan metroasemalta EMMAan täältä.

Katso metroaikataulut Reittioppaan sivuilta.


BUSSILLA

EMMAn lähin bussipysäkki on nimeltään WeeGee. Pääset EMMAan Espoon busseilla 111, 113, 548 ja 549. Lisäksi lähibussit 116 ja 119 tuovat perille EMMAan. Lähibussi tarkoittaa, että sen kyytiin voi nousta ja kyydistä voi poistua myös muualla kuin bussipysäkeillä.

Katso bussiaikataulut Reittioppaan sivuilta.


AUTOLLA

EMMAn lähellä on pysäköintipaikkoja autoille. Pysäköintipaikat ovat maksullisia. Museon edessä pysäköintipaikka on ulkona. Pysäköintilaitos Kulttuuriparkin autopaikat ovat maan alla. Pääset ajamaan parkkipaikoille Ahertajankujalta.

WeeGee-talon edessä on kolme esteetöntä pysäköintipaikkaa. Esteettömältä pysäköintialueelta on esteetön luiska talon pääovelle.


PYÖRÄLLÄ

EMMAn edessä on pyörätelineitä, joihin voit jättää oman pyöräsi. Lähin kaupunkipyöräpysäkki on Ahertajantiellä.

Varattavat palvelut

Collection Kakkonen © Paula Virta / EMMA

EMMA tarjoaa taidepajoja ja opastettuja kierroksia näyttelyissä selkosuomeksi. Voit tulla kierrokselle tai taidepajaan ystävien tai perheen kanssa. Opastukset ja työpajat tulee varata ennakkoon, vähintään 3 viikkoa etukäteen.  Voit varata opastuksen tai työpajan verkkosivujen varauslomakkeella, sähköpostilla tai puhelimella.

Opastus tarkoittaa kierrosta näyttelytiloissa, jossa opas kertoo tarkemmin näyttelystä, esillä olevasta taiteesta ja taiteilijoista. Opastus kestää noin tunnin ajan. Voit itse päättää mihin näyttelyyn tai näyttelyihin haluat tutustua. Kerro toiveistasi, kun teet varausta.

Taidepajassa pääset kokeilemaan taiteen tekemistä. Taidepaja alkaa opastuksella näyttelytiloissa. Tämän jälkeen työpajassa pääset itse kokeilemaan taiteen tekemistä. Taidepajoja on eri teemoista. Voit valita itse mieleisesi teeman.

Lue lisätietoja ja ohjeet varauksen tekemiseen yleiskielisiltä sivuilta.

Saavutettavuus ja esteettömyys

Näyttelykeskus WeeGeen aula ja lipunmyynti © Paula Virta / EMMA

EMMA on esteetön museo. Museon kerrosten välillä pääset liikkumaan hissillä. Museossa on tilavat käytävät eikä siellä ole kynnyksiä. EMMAssa on aina paikalla henkilökuntaa, jotka auttavat kaikissa kysymyksissä.

Voit lainata pyörätuoleja, rollaattoreita ja lastenrattaita EMMAn aulasta.


SAAPUMINEN

EMMAn pääsisäänkäynti on esteetön. Se sijaitsee rakennuksen keskellä wg-logon vieressä. Sisäänkäynnin vasen ovi on automatisoitu, eli se avautuu astumalla oven lähelle.

Näyttelykeskuksen edessä on kolme esteetöntä pysäköintipaikkaa autoille.

Esteettömällä taksilla voit saapua suoraan EMMAn pääsisäänkäynnille. Kun tilaat taksia, tilaa se osoitteeseen Ahertajantie 5, Espoo.


LIPUNMYYNTI JA INFO

Lipunmyynti ja info sijaitsevat pääsisäänkäynnillä Näyttelykeskus WeeGeen aulassa.


NAULAKKO

1. kerroksessa on lukolliset säilytyslokerot.

K-pohjakerroksessa on vartioimaton vaatesäilytys.

Molemmat naulakot ovat maksuttomia. Ulkovaatteet, suuret laukut, reput, sateenvarjot ja pyöräilykypärät pitää jättää naulakkoon tai säilytyslokeroon.


HISSI

Esteetön hissi sijaitsee aulassa kahvilan vieressä. Jos saavut pääsisäänkäynnistä, hissi on oikealla puolella. Hissi on tilava ja sillä pääsee kaikkiin rakennuksen kerroksiin.


WC-TILAT

Esteettömiä wc-tiloja sijaitsee jokaisessa kerroksessa:

  • K-pohjakerroksessa
  • 1. kerroksessa: kahvilan vieressä ja Collection Kakkonen -näyttelyn vieressä
  • 2. kerroksessa: Mauri Kunnas -näyttelyn vieressä

Sukupuolineutraalit wc-tilat sijaitsevat 1. kerroksessa Collection Kakkonen -näyttelyn vieressä. Sukupuolineutraali wc-tila tarkoittaa, että samoja wc-tiloja voivat käyttää kaikki sukupuolet.


LASTENHOITOHUONE

Lastenhoitohuone sijaitsee K-pohjakerroksessa. Lasten hoitopöytiä on myös 1. ja 2. kerrosten esteettömissä wc-tiloissa.


LEPOHUONE

EMMAssa on lepohuone. Lepohuoneessa voit rauhoittua omassa rauhassa, jos esimerkiksi museon äänet ovat olleet kuormittavia. Huoneessa on peti, jolla voit myös levätä hetken makuuasennossa. Jos tarvitset lepohuonetta, pyydä henkilökuntaa viemään sinut huoneeseen. Lepohuone on EMMAn 2. kerroksessa, näyttelyiden lähellä.


AVUSTAJAT

Henkilökohtaiset avustajat pääsevät maksutta EMMAan ja muihin Näyttelykeskus WeeGeen tiloihin.


OPASKOIRAT

Opaskoirat ja avustajakoirat ovat tervetulleita EMMAan.


ÄÄNIMAAILMA

Museorakennus on valmistettu betonista, eli tila voi olla ajoittain meluisa. Myös joistain taideteoksista voi kuulua ääntä. Jos tarvitset korvatulppia, voit pyytää niitä henkilökunnalta.