Tapahtuma

• 17:30 - 18:45
  • 2. kerros
  • Vapaa pääsy

Suomen arvostetuimpiin jazzmuusikoihin lukeutuva, Yrjö-palkinnolla ja Jazz-Emmalla aateloitu pianisti, moogisti ja säveltäjä Kari Ikonen esittää uuden Impressions, Imrovisations & Compositions -soolopianoalbuminsa repertuaaria. Ikosen sävellyksissä pianon soitinkirjo viedään uusiin ulottuvuuksiin ja vaikutteita kuullaan arabimusiikista ja japanilaisen koto-musiikista. Arabimusiikin maqam-asteikot mikrointervalleineen onnistuvat flyygelillä taiteilijan itse kehittämän ja maailmalla valtavasti kiinnostusta herättäneen Maqiano-keksinnön avulla. Konsertissa esiintyy myös yllätysvieras.

April Jazz Clubin, Näyttelykeskus WeeGeen ja EMMA – Espoon modernin taiteen museon yhteistyössä tuottama klubisarja tuo livemusiikin museoympäristöön. Konsertteihin on vapaa pääsy. EMMAan ja WeeGeelle on vapaa pääsy perjantaisin klo 17 alkaen.

Lisää tapahtumia