Tapahtuma

EMMA Talks | Asiantuntijakierros Tschabalala Self: Samasta korttelista -näyttelyssä

Teos taustalla: Tschabalala Self, 12pm on 145th, 2022. Taiteilijan, Pilar Corrias, London & Galerie Eva Presenhuber Zürich / Vienna luvalla. © Pierre Le Hors
  • 27.10.2024
  • 2. kerros

Näyttelyn kuraattori Ingrid Orman kertoo näyttelyn kokoamiseen liittyneistä vaiheista ja yhteistyöstä taiteilijan kanssa. Kierroksella kuulet myös teosten taustoista. Tilaisuudessa on aikaa myös yleisön kysymyksille.

Samasta korttelissa -näyttelyssä nähdään monimateriaalisia maalauksia, joissa taiteilija käsittelee rotuun ja sukupuoleen liittyviä teemoja sekä niiden välisiä yhtymäkohtia. Näyttely on osa InCollection-sarjaa, jossa Saastamoisen säätiön kokoelmaan hankitaan vuosittain uusi teos ajankohtaiselta nykytaiteilijalta.

Kierroksen jälkeen esitetään Tschabalala Selfin performanssiteoksen, Sounding Boardin (2021), videotaltiointi EMMAn Aitio-tilassa.

Osallistuminen museolipun hinnalla (20/10 €, alle 18-vuotiaille vapaa pääsy).

EMMA on Museokortti-kohde.

Liittyvää