EMMA Talks: Yhdenvertaisuuden ja taiteen äärellä

Taiteilijat Anu Haapanen ja Maarit Hedman.

Taiteilijat Maarit Hedman ja Anu Haapanen keskustelevat taiteesta ja yhdenvertaisuudesta sekä pimeydestä ja valosta. Hedman ja Haapanen jakoivat kokemuksen työskentelystä pohjoisessa rajakaupungissa ollessaan Aineen taidemuseon ja Kulttuuria kaikille -palvelun järjestämässä residenssissä Torniossa vuoden 2022 lopulla.

Marraskuussa 2023 järjestetyn EMMA Talks -keskustelutilaisuuden tallenteella kuulaan kokemuksia siitä, miten näkönsä menettänyt ja näkevä taiteilija ovat peilanneet tasavertaisina omaa työskentelyään toistensa kautta ja miten yhteistyö on ruokkinut taiteilijuutta. Lisäksi käsitellään vammaisten taiteilijoiden tilannetta Suomessa. Taiteilijoiden kanssa keskustelemassa on taiteen tehtävästä yhteiskunnassa kirjoittanut kriitikko Sini Mononen.

Voit valita tekstityksen videon alalaidan cc-painikkeesta.

Keskustelun järjestivät yhteistyössä EMMA ja Kulttuuria kaikille -palvelun koordinoima Tilaa taiteilijuuteen – vammaisten ja viittomakielisten taiteilijoiden yhdenvertaisuus-hanke. Hankkeen rahoitti Koneen Säätiö.