EMMAn museonjohtaja Pilvi Kalhama palkittiin Espoo-mitalilla

Pilvi Kalhama 2018. Kuva: Ari Karttunen / EMMA

EMMAn museonjohtaja Pilvi Kalhama palkittiin itsenäisyyspäivän juhlassa Espoo-mitalilla tunnustuksena ansiokkaasta toiminnasta Espoon kaupungin hyväksi.

Museonjohtaja Pilvi Kalhama on luotsannut EMMAa ansiokkaasti usean vuoden ajan; museo vastaanotti aiemmin tänä vuonna arvostetun Vuoden museo -palkinnon, joka myönnettiin tunnustuksena EMMAn vaikuttavuudesta ja museotoiminnan nostamisesta Suomessa uudelle tasolle. Mitalitoimikunnan mukaan: ”Nykyaikaistunut museo on Kalhaman johdolla tehnyt brändityötä ja korkeatasoisia sisältöjä, mikä on johtanut EMMAn kasvaneeseen suosioon ja nuorentuneeseen kävijäkuntaan.”

”Espoon tunnustus merkitsee minulle todella paljon. Mutta se kertoo ennen kaikkea siitä, että olen saanut tehdä töitä huipputyyppien ja -tahojen kanssa. Olemme onnistuneet yhdessä”, tunnelmoi Pilvi Kalhama.

Espoo-mitalit jaettiin 13 henkilölle kaupungin järjestämässä itsenäisyyspäivän juhlakonsertissa 6.12.2018 Espoo Metro Areenalla. Mitalitaiteilija Kauko Räsäsen suunnittelemaa Espoo-mitalia on jaettu tunnustukseksi ansiokkaasta toiminnasta kaupungin hyväksi yli 500 henkilölle vuodesta 1972 alkaen. Mitalitoimikunnan muodostaa kaupunginvaltuuston puheenjohtajisto, kaupunginhallituksen puheenjohtaja ja kaupunginjohtaja.