Tapahtuma

• 06.10.2023
  • Aitio-tila, 2. kerros
  • Vapaa pääsy

Jazz Emma- ja Teosto-palkintoehdokkuuksin huomioitu vokaaliyhtye Signe ihastuttaa läsnäolollaan, vahvoilla solistitulkinnoillaan ja omaperäisillä sävellyksillään. Yhtyeen omintakeinen musiikki on puskenut niin jazzin, taidepopin kuin nykymusiikin rajoja vuodesta 2014. Yhtyeen muodostavat helsinkiläiset laulajat Josefiina Vannesluoma, Riikka Keränen ja Selma Savolainen sekä New Yorkissakin vaikuttava kontrabasisti Kaisa Mäensivu.

Konsertissa kuullaan musiikkia yhtyeen Onomatopoesia -albumitrilogialta, jolla kartoitetaan ihmisäänen tutkimattomia maastoja. Kokonaisuus on tutkimus herkistymisestä sekä tarpeesta kiinnittyä ja asettua muuttuvissa elinympäristöissä. Albumit kehittyvät kielen pienimmistä osista äänteistä kohti tavuja, sanoja ja lopulta lyriikoita. Trilogian toinen osa, tavuihin keskittynyt Morphemes noteerattiin Jazz Emma -ehdokkuudella. Trilogian täydensi kesäkuussa 2023 julkaistu Syntax, jolla kuullaan yhtyeen jäsenten Josefiina Vannesluoman ja Selma Savolaisen sävellyksiä lyriikoin.

April Jazz Clubin, Näyttelykeskus WeeGeen ja EMMA – Espoon modernin taiteen museon yhteistyössä tuottama klubisarja tuo livemusiikin museoympäristöön.

EMMAan on ilmainen sisäänpääsy aina perjantaisin klo 15 alkaen.