Tapahtuma

• 18:00 - 19:00
  • 2. kerros
  • Vapaa pääsy

Quartet Ajattoman omaperäinen instrumentaatio ja ohjelmakattaus ravistelee luutuneita käsityksiä musiikin lajityypeistä. Muusikoiden taustat ulottuvat poikkeuksellisen laajalle: jazzmusiikista barokkiin, argentiinalaisesta tangosta nykymusiikkiin, improvisointiin ja kaiken maailman kokeiluun. Kvartetti on löytöretkeillyt yhdessä jo vuosien ajan ja inspiroinut musiikillaan kuulijoita Suomen lisäksi Englannissa, Ruotsissa, Virossa, Unkarissa ja Venäjällä.

Yhtye matkailee nimensä mukaisesti myös ajassa. Toinen albumi Early Music in the Latest Way (Alba Records 2020) sisältää renessanssi- ja barokkiajan sävellyksiä. Sekä originaalisävellykset että nokkelasti laaditut sovitukset tulkitaan rohkean ylellisesti: kuulija upotetaan kirpakoihin jazzharmonioihin ja kypsänkukkeisiin improvisaatioihin. Runsaat soinnilliset sävyt sekä ovelasti kuplivat rytmit viimeistelevät syväsukelluksen – tai avaruusmatkan.

Quartet Ajaton

Mia Simanainen, laulu
Henrik Sandås, bandoneón
Kari Ikonen, moog syntetisaattori
Aino Juutilainen, sello

April Jazz Clubin, Näyttelykeskus WeeGeen ja EMMAn yhteistyössä tuottama klubisarja tuo livemusiikin museoympäristöön. Esiintyjä julkistetaan lähempänä tapahtumaa. Konsertteihin on vapaa pääsy. EMMAan ja WeeGeelle on vapaa pääsy perjantaisin klo 17 alkaen.

Lisää tapahtumia