Tapahtuma

April Jazz Club + WeeGee © Tuomas Haimakainen
  • 03.03.2023
  • 2. kerros

Palkitun saksofonistin ja säveltäjän Mikko Innasen uusi kvartetti koostuu vanhoista ja uusista ystävistä. Basisti Antti Lötjönen on Innasen työhuonekaveri Hietsun paviljongissa ja pitkäaikainen läheinen soittokumppani. Nuori slovenialainen Sibelius-Akatemiassa opiskeleva trumpetisti Vid Šketa on herättänyt huomiota Helsingin jazzpiireissä raikkaalla ja perinnetietoisella soitollaan. Yhdysvaltalaisrumpali Sam Ospovat on asunut vasta vähän aikaa Suomessa, mutta on sitä ennen luonut vahvan uran New Yorkissa. Yhtye soittaa Innasen vanhoja ja uusia sävellyksiä tarttuvilla tahdeilla ja messevillä melodioilla.

Mikko Innanen, saksofonit
Vid Šketa, trumpetti
Antti Lötjönen, basso
Sam Ospovat, rummut

April Jazz Clubin, Näyttelykeskus WeeGeen ja EMMAn yhteistyössä tuottama klubisarja tuo livemusiikin museoympäristöön. Esiintyjä julkistetaan lähempänä tapahtumaa. Konsertteihin on vapaa pääsy. EMMAan ja WeeGeelle on vapaa pääsy perjantaisin klo 17 alkaen.

Mikko Innanen Quartet © Oskari Onninen

Lisää tapahtumia