Tapahtuma

April Jazz Club + WeeGee © Tuomas Haimakainen
  • 05.05.2023
  • 2. kerros

Emma-ehdokkaana tuoreimmasta albumistaan Liminal Spaces ollut Juho Valjakka Trio esittelee harmonisesti rikkaita sävellyksiä ja leikittelevää yhteissoittoa. Albumilla Valjakka ja hänen trionsa tuovat yleisön kuultaville oman persoonallisen ja sävykkään musiikillisen maailmansa.

Pianisti Juho Valjakka perusti ensimmäisen oman pianotrionsa vuonna 2010, ja on siitä lähtien keskittynyt omassa taiteellisessa työssään erityisesti juuri trioformaattiin. Häntä ovat aina inspiroineet kokoonpanon herkkyys ja monipuolisuus sekä uusien sävyjen etsiminen perinteisen instrumentaation sisältä.

Nykyinen, vuodesta 2018 toiminut kokoonpano yhdessä basisti Oskari Siirtolan ja rumpali Anssi Tirkkosen kanssa edustaa Valjakan tämänhetkistä näkemystä pianotriosta, sen historiasta ammentaen sekä samalla tulevaisuutta kohti kurkottaen.

Juho Valjakka, piano
Oskari Siirtola, basso
Anssi Tirkkonen, rummut

April Jazz Clubin, Näyttelykeskus WeeGeen ja EMMAn yhteistyössä tuottama klubisarja tuo livemusiikin museoympäristöön. Esiintyjä julkistetaan lähempänä tapahtumaa. Konsertteihin on vapaa pääsy. EMMAan ja WeeGeelle on vapaa pääsy perjantaisin klo 17 alkaen.

Lisää tapahtumia