EMMAssa opastus koko perheelle kerran kuussa

© Ella Tommila / EMMA

Tervetuloa koko perheen voimin viettämään hauskaa yhteistä taidehetkeä. EMMAssa järjestetään tänä keväänä ensimmäistä kertaa kuukausittainen perheiden opastus lauantaisin klo 12.30. Kierroksella katsotaan, tehdään ja satuillaan yhdessä. Koko perheen opastuksella on joka kerta uusi teema, jonka kautta taidetta katsotaan.

Lauantai 16.2. klo 12.30
Koko perheen opastus – teemana aika
Mitä aika on? Minkälainen on pitkä aika? Millaista aika on taiteessa? Mikä on parasta aikaa? Näkyykö aika taideteoksessa? Voiko ajassa matkustaa? Muuttuko aika vai muutunko minä?

Lauantai 16.3. klo 12.30
Koko perheen opastus – teemana värit
Kierroksella etsitään näyttelystä eri värisiä teoksia, esimerkiksi kylmiä, keväisiä ja hullunkurisia. Onko sinulla lempiväriä? Minkä värisiä ovat tunteet? Onko taidetta joka ei ole minkään väristä?

Sunnuntai 31.3. klo 13
Koko perheen opastus – teemana leikki
Lasten museofestariviikonloppuna perheopastus pidetään sunnuntaina. Kierroksella pohditaan: Minkälaisista leikeistä pidät? Minkälaisia leikkejä leikimme yksin? Mikä on hauskaa yhdessä? Voiko hassutella vakavasti? Leikkivätkö aikuisetkin?

Lauantai 20.4. klo 12.30
Koko perheen opastus – teemana liike!
Miten me liikumme? Voiko taideteos liikkua? Voiko paikallaan oleva näyttää liikkuvalta? Miten liikkua niin kuin taideteos? Millaista liikettä teoksessa on?

18.05.2019
Lauantai 18.5. klo 12.30
Koko perheen opastus – teemana valo
Miltä valo näyttää? Miltä valo tuntuu? Mitä näkee pimeässä? Miten valo vaikuttaa tunnelmaan?

Opastus kuuluu museolipun hintaan; alle 18- ja yli 70-vuotiaat ja museokortilla ilmaiseksi.