G.A.P:n ja EMMAn yhteistyöhankkeen taiteilijat valittu

© Ella Tommila / EMMA

G.A.P:n ja EMMAn yhteistyöhankkeen seitsemän taiteilijan ryhmä on nyt julkistettu. Monikulttuurisempaa kulttuurin kenttää Suomessa edistävässä OFF THE LAB -yhteistyöprojektissa tärkeäksi nousee yhteistyö sekä taiteilijoiden kesken että museon kanssa. Avoimen haun kautta valitun ryhmän työskentelyn lopputulos nähdään syksyllä EMMAssa.

Valitut taiteilijat ovat Natalia Castrillón, Majella Clarke, Tiago Martins Pinto, Anna Olkinuora, Sade Risku, Camila Rosa ja Laura Sariola. Ryhmässä on sekä suomalaisia että Suomessa työskenteleviä ulkomaalaisia taiteilijoita, joiden ammatillinen tausta vaihtelee taiteen tutkimuksesta esittävään taiteeseen ja musiikkiin.

GAP Lab -hankkeen projekteissa korostetaan yhteistyötä ja tekemisen prosessi itsessään on jopa tärkeämpi kuin lopputulos. EMMAn kanssa työskentelevä ryhmä tutustuu toisiinsa ja museoon sekä suunnittelee lopputulosta, tulee nähtäväksi museossa syksyllä 2019.

Työryhmä:
Natalia Castrillón, harpisti
Majella Clarke, muusikko
Tiago Martins Pinto, yhteisötaiteilija
Anna Olkinuora, näyttelijä ja performanssitaiteilija
Sade Risku, tanssitaiteilija ja koreografi
Camila Rosa, esitystaiteen pedagogi ja taiteilija
Laura Sariola, lavastaja