Tapahtuma

EMMA & Helsingin seudun kesäyliopisto | Asiantuntijakierros Dialogeja-näyttelyssä

Leena Luostarinen, Nefertiti tuoksujen puutarhassa, 1998. Rasheed Araeen, Chaar Pellay, 1968–2017. Saastamoisen säätiön taidekokoelma. © Paula Virta / EMMA
  • 12.06.2024
  • 2. kerros

Dialogeja on uusi avaus Saastamoisen säätiön kokoelmanäyttelyssä. Sen lähtöajatuksena ovat toimineet teosparit tai -ryhmät, jotka asettuvat vapaaseen vuoropuheluun näyttelytilassa. Ripustus kannustaa kävijää pohtimaan teoksia suhteessa toisiinsa sekä luomaan erilaisia rinnastuksia teosten välille. Näyttely on avoin kutsu dialogiin tai keskusteluun, jossa monenlaiset tulkinnat voivat nousta esiin.

Yksi näyttelyn kuraattoreista, EMMAn amanuenssi Tero Hytönen kertoo näyttelyn suunnittelusta ja sisällöistä. Kierroksella on varattu aikaa yleisön  kysymyksille.

Ilmoittaudu kierroksella Helsingin seudun kesäyliopiston verkkosivuilla.

Osallistuminen museolipun hinnalla (20/10 €, alle 18-vuotiaille vapaa pääsy).

EMMA on Museokortti-kohde.

Dialogeja-näyttelyn kuraattori, EMMAn amanuenssi Tero Hytönen.

Liittyvää

Lisää tapahtumia