Tapahtuma

Tschabalala Selfin Sounding Board -performanssiteoksen videotaltioinnin esitys

Tschabalala Self, Sounding Board (2021), a commission for the Performa 2021 Biennial. © Walter Wlodarczyk / Performa
  • 27.10.2024
  • Aitio-tila, 2. kerros

Tschabalala Selfin ensimmäinen performanssiteos, Sounding Board (2021), on kuin henkiin herätetty maalaus, joka tutkii tunneviestintää, sukupuolirooleja ja valta-asetelmia romanttisissa suhteissa. Nais- ja mieshahmojen välinen dialogi vaihtelee absurdista melodramaattiseen, ja esitystä siivittää kreikkalaisen näytelmän kuoroa muistuttava Boney M -coverbändi. Selfin suunnittelemat lavastus ja puvustus mukailevat hänen maalauksistaan tuttua estetiikkaa. Sounding Board toteutettiin tilausteoksena vuoden 2021 Performa Biennaaliin New Yorkissa ja esitettiin ensimmäistä kertaa Jackie Robinson Parkin amfiteatterissa Harlemissa.

Video on englanninkielinen ja siinä on tekstitys sekä suomeksi että englanniksi.

Videoesitystä ennen, kello 13–13.45, on tilaisuus osallistua näyttelyn kuraattorin Ingrid Ormanin asiantuntijakierrokselle Tschabalala Selfin Samasta korttelista -näyttelyyn.

Osallistuminen museolipun hinnalla (20/10 €, alle 18-vuotiaille vapaa pääsy).

EMMA on Museokortti-kohde.

Liittyvää