Tapahtuma

Daniel Burenin teos Laskostua/avautua

Photo-souvenir: Daniel Buren, Laskostua/avautua 105 väriä tuulessa (Ployer/Déployer 105 Couleurs aux vents), in situ -teos, Espoon Tapionaukio, 2022. Yksityiskohta. © DB-ADAGP Paris. Kuva: Ari Karttunen / EMMA – Espoon modernin taiteen museo.
  • 20.05.2022 - 28.08.2022
  • Tapionaukio
  • Vapaa pääsy

Lippuaukiot ovat Daniel Burenin tunnetuimpia teoksia, joissa hän hyödyntää visuaalista työkaluaan, 8,7 cm levyistä pystyraitaa. Tapionaukion uudessa lipputeoksessa Laskostua/avautua 105 väriä tuulessa (Ployer/Déployer 105 Couleurs aux vents) on 105 taiteilijan erityisesti tätä paikkaa varten suunnittelemaa keltaista, punaista, turkoosia, vihreää ja violettia lippua. Säätila ja luonnonvalo vuorokauden eri aikoina luovat teokseen liikkeen, äänen ja värien leikin. Näin teosta ympäröivät luonnonelementit ja Tapionaukion arki tekevät teoksesta alati muuttuvan.

Liittyvää

Lisää tapahtumia