Tapahtuma

• 22.11.2023
  • 17:30 - 18:30
  • Aitio-tila, 2. kerros / verkkotapahtuma

Tervetuloa kuuntelemaan taiteilijoiden Maarit Hedmanin ja Anu Haapasen keskustelua taiteesta ja yhdenvertaisuudesta sekä pimeydestä ja valosta. Hedman ja Haapanen jakoivat kokemuksen työskentelystä pohjoisessa rajakaupungissa ollessaan Aineen taidemuseon ja Kulttuuria kaikille -palvelun järjestämässä residenssissä Torniossa vuoden 2022 lopulla.

Keskustelussa kuullaan kokemuksia siitä, miten näkönsä menettänyt ja näkevä taiteilija peilasivat tasavertaisina omaa työskentelyään toistensa kautta. Miten yhteistyö ruokki taiteilijuutta? Miten pimeyden ja valon vuoropuhelu jalostui taiteeksi? Lisäksi keskustellaan vammaisten taiteilijoiden tilanteesta Suomessa. Miten vammaisten taiteilijoiden yhdenvertaisuus toteutuu suomalaisella kuvataiteen kentällä?

Taiteilijoiden kanssa on keskustelemassa taiteen tehtävästä yhteiskunnassa kirjoittanut kriitikko Sini Mononen.

Tilaisuuteen osallistuminen on ilmoittautuneille maksutonta.

Ilmoittaudu tästä, jos haluat osallistua tilaisuuteen paikan päällä.

Tilaisuudessa on kirjoitustulkkaus ja tulkkaus suomalaiselle viittomakielelle.

Tilaisuutta voi seurata maksutta myös etänä EMMAn Facebook-sivulla. Voit seurata suoraa verkkolähetystä tästä linkistä.

Myös verkkolähetyksen seuraajilla on mahdollisuus osallistua keskusteluun. Viittomakielen tulkit näkyvät striimissä.

Voit seurata kirjoitustulkkausta etänä klikkaamalla tästä linkistä.

Tapahtumaan pyritään järjestämään induktiosilmukka.

Keskustelun järjestävät yhteistyössä EMMA ja Kulttuuria kaikille -palvelun koordinoima Tilaa taiteilijuuteen – vammaisten ja viittomakielisten taiteilijoiden yhdenvertaisuus -hanke. Hankkeen rahoittaa Koneen Säätiö.

Lisää tapahtumia