Klara Lidén, The Myth of Progress (Moonwalk), 2008. Video still. Saastamoisen säätiön taidekokoelma © Klara Lidén. Taiteilijan ja Sadie Coles, London luvalla.

14.08.2024 - 12.01.2025

Klara Lidén: Edistyksen myytti (Kuukävely)

Ruotsalaisen Klara Lidénin (s. 1979) teoksissa kaupunki muuttuu esitystilaksi, jossa taiteilija tuo esiin herkkiä intiimiyden ja kumouksellisuuden hetkiä. Edistyksen myytti (Kuukävely) (2008) kuvaa Lidéniä esittämässä ikonista kuukävely-tanssiliikettä. Lidénin silmukkamainen, jatkuva liikehdintä lipuu arkisena kaupunkitilan geneeristen katve- ja reuna-alueiden läpi.

• 14.08.2024 - 12.01.2025
  • 2. kerros
  • 20€ / Yli 29-vuotiaat

10€ / Alennusryhmät

0€ / Alle 18-vuotiaat

0€ / Museokortilla

Saastamoisen säätiön kokoelmanäyttelyyn kuuluvassa mediatilassa esitellään säätiön uusia mediataiteen hankintoja. Kolmen teoksen kokonaisuuden vuodelle 2024 on kuratoinut taiteilija Jani Ruscica.

Kaikki kolme teosta hyödyntävät videota varsin taipuisana, välittömänä ja muuntautumiskykyisenä välineenä, jolla on luontainen kyky purkaa perinteisiä arvohierarkioita.

Liittyvää sisältöä