Espoo Museum of Modern Art
Vieraile EMMAssa

EMMA – Espoon modernin taiteen museo on suuri taidemuseo. Se on pinta-alaltaan Suomen suurin taidemuseo. EMMA sijaitsee Näyttelykeskus WeeGeen tiloissa Tapiolassa, Espoossa osoitteessa Ahertajantie 5.
EMMAssa on vaihtuvia taidenäyttelyitä, joissa on esillä nykytaidetta, modernia taidetta, muotoilua ja kokeellista taidetta. Lähes kaikissa näyttelyissä on esittelytekstit myös selkosuomeksi.
WeeGee-rakennuksessa on myös ravintola Delicatessen WeeGee ja museokauppa EMMA Shop. Molemmat sijaitsevat 1. kerroksessa.
EMMAlla on sisältöjä myös verkossa. EMMAn verkkosivuilta löydät näyttelyiden mobiilioppaat. EMMA Zonesta löydät tietoa muun muassa siitä, miten taidenäyttely rakennetaan ja haastatteluita taiteilijoista. Näitä verkkomateriaaleja voit katsoa mistä päin maailmaa tahansa. EMMA Zonen verkkomateriaalit ovat yleiskielisiä.
Aukioloajat ja pääsyliput

Tiistai kello 11–17
Keskiviikko-perjantai kello 11–19
Lauantai-sunnuntai kello 11–17
Maanantai suljettu
Normaali pääsylippu 20 euroa
Alennettu pääsylippu 10 euroa
Alle 18-vuotiaille aina vapaa pääsy
Museokortilla aina vapaa pääsy
Kaikukortilla aina vapaa pääsy
Lipun voit ostaa lipunmyynnistä museon aulasta.
Perjantaisin kello 15 eteenpäin pääset EMMAan ilmaiseksi.
Ilmaisiltoina saat lipunmyynnistä maksuttoman lipun.
Lue lisää yleiskielisiltä sivuilta.
Kun ostat lipun EMMAan, pääset samalla lipulla WeeGeen muihinkin tiloihin:
• KAMU Espoon kaupunginmuseoon
• Mauri Kunnas -näyttelyyn
• Futuro-taloon, joka on auki kesällä
Saapuminen

Pääset EMMAan metrolla, bussilla, autolla, pyörällä ja kävellen.
Metrolla
EMMAn lähin metroasema on nimeltään Tapiola. Matkaa metroasemalta EMMAan on 800 metriä. Jos saavut Helsingistä, voit käyttää molempia Espoon suuntaan tulevia metroja.
Katso reittiohjeet Tapiolan metroasemalta EMMAan täältä.
Katso metroaikataulut Reittioppaan sivuilta.
Bussilla
EMMAn lähin bussipysäkki on nimeltään WeeGee. Pääset EMMAan Espoon busseilla 111, 113, 548 ja 549. Lisäksi lähibussit 116 ja 119 tuovat perille EMMAan. Lähibussi tarkoittaa, että sen kyytiin voi nousta ja kyydistä voi poistua myös muualla kuin bussipysäkeillä.
Katso bussiaikataulut Reittioppaan sivuilta.
Autolla
EMMAn lähellä on pysäköintipaikkoja autoille. Pysäköintipaikat ovat maksullisia. Museon edessä pysäköintipaikka on ulkona. Pysäköintilaitos Kulttuuriparkin autopaikat ovat maan alla. Pääset ajamaan parkkipaikoille Ahertajankujalta.
WeeGee-talon edessä on kolme esteetöntä pysäköintipaikkaa. Esteettömältä pysäköintialueelta on esteetön luiska talon pääovelle.
Pyörällä
EMMAn edessä on pyörätelineitä, joihin voit jättää oman pyöräsi. Lähin kaupunkipyöräpysäkki on Ahertajantiellä.
Opastukset ja taidepajat

EMMA tarjoaa taidepajoja ja opastettuja kierroksia näyttelyissä selkosuomeksi. Voit tulla kierrokselle tai taidepajaan ystävien tai perheen kanssa. Opastukset ja työpajat tulee varata ennakkoon, vähintään 3 viikkoa etukäteen. Voit varata opastuksen tai työpajan verkkosivujen varauslomakkeella, sähköpostilla tai puhelimella.
Opastus tarkoittaa kierrosta näyttelytiloissa, jossa opas kertoo tarkemmin näyttelystä, esillä olevasta taiteesta ja taiteilijoista. Opastus kestää noin tunnin ajan. Voit itse päättää mihin näyttelyyn tai näyttelyihin haluat tutustua. Kerro toiveistasi, kun teet varausta.
Taidepajassa pääset kokeilemaan taiteen tekemistä. Taidepaja alkaa opastuksella näyttelytiloissa. Tämän jälkeen työpajassa pääset itse kokeilemaan taiteen tekemistä. Taidepajoja on eri teemoista. Voit valita itse mieleisesi teeman.
Lue lisätietoja ja ohjeet varauksen tekemiseen yleiskielisiltä sivuilta.
Saavutettavuus ja esteettömyys
EMMA on esteetön museo. Museon kerrosten välillä pääset liikkumaan hissillä. Museossa on tilavat käytävät eikä siellä ole kynnyksiä. EMMAssa on aina paikalla henkilökuntaa, jotka auttavat kaikissa kysymyksissä.
Voit lainata pyörätuoleja, rollaattoreita ja lastenrattaita EMMAn aulasta.
Saapuminen
EMMAn pääsisäänkäynti on esteetön. Se sijaitsee rakennuksen keskellä wg-logon vieressä. Sisäänkäynnin vasen ovi on automatisoitu, eli se avautuu astumalla oven lähelle.
Näyttelykeskuksen edessä on neljä esteetöntä pysäköintipaikkaa autoille.
Esteettömällä taksilla voit saapua suoraan EMMAn pääsisäänkäynnille. Kun tilaat taksia, tilaa se osoitteeseen Ahertajantie 5, Espoo.
Lipunmyynti ja info
Lipunmyynti ja info sijaitsevat pääsisäänkäynnillä Näyttelykeskus WeeGeen aulassa.
Naulakko
1. kerroksessa on lukolliset säilytyslokerot.
K-pohjakerroksessa on vartioimaton vaatesäilytys.
Molemmat naulakot ovat maksuttomia. Ulkovaatteet, suuret laukut, reput, sateenvarjot ja pyöräilykypärät pitää jättää naulakkoon tai säilytyslokeroon.
Hissi
Esteetön hissi sijaitsee aulassa kahvilan vieressä. Jos saavut pääsisäänkäynnistä, hissi on oikealla puolella. Hissi on tilava ja sillä pääsee kaikkiin rakennuksen kerroksiin.
WC-tilat
Esteettömiä wc-tiloja sijaitsee jokaisessa kerroksessa:
• K-pohjakerroksessa
• 1. kerroksessa: kahvilan vieressä ja Collection Kakkonen -näyttelyn vieressä
• 2. kerroksessa: Mauri Kunnas -näyttelyn vieressä
Sukupuolineutraalit wc-tilat sijaitsevat 1. kerroksessa Collection Kakkonen -näyttelyn vieressä. Sukupuolineutraali wc-tila tarkoittaa, että samoja wc-tiloja voivat käyttää kaikki sukupuolet.
Lastenhoitohuone
Lastenhoitohuone sijaitsee K-pohjakerroksessa. Lasten hoitopöytiä on myös 1. ja 2. kerrosten esteettömissä wc-tiloissa.
Lepohuone
EMMAssa on lepohuone. Lepohuoneessa voit rauhoittua omassa rauhassa, jos esimerkiksi museon äänet ovat olleet kuormittavia. Huoneessa on peti, jolla voit myös levätä hetken makuuasennossa. Jos tarvitset lepohuonetta, pyydä henkilökuntaa viemään sinut huoneeseen. Lepohuone on EMMAn 2. kerroksessa, näyttelyiden lähellä.
Avustajat
Henkilökohtaiset avustajat pääsevät maksutta EMMAan ja muihin Näyttelykeskus WeeGeen tiloihin.
Opaskoirat
Opaskoirat ja avustajakoirat ovat tervetulleita EMMAan.
Äänimaailma
Museorakennus on valmistettu betonista, eli tila voi olla ajoittain meluisa. Myös joistain taideteoksista voi kuulua ääntä. Jos tarvitset korvatulppia, voit pyytää niitä henkilökunnalta.

