Evenemang

© PAULA VIRTA / EMMA
  • 25.09.2021
  • 2. våningen

Vilket slags kreatur föds av trolldeg i dina händer? Verkstaden hålls i utställningslokalerna. Man kan titta in i nonstop-verkstaden enligt egen tidtabell. För alla åldrar, barn i sällskap med en egen vuxen.

Konstens kraft under veckosluten

Under höstens veckoslut kan man i EMMAs utställningslokaler njuta av konstens kraft på många olika sätt. Under en och samma dag kan du exempelvis lyssna på oboemusik medan du betraktar konsten, och delta i kroppsvårdande övningar. Eller så kan du delta i en guidning och själv skapa konst.

EMMAs tema för år 2021 är konstens kraft. Under året visas starka utställningar som planerats specifikt för EMMAs utrymmen, med en kraftfull hantering av material, tekniker och färger. Konsten har kraften att väcka viktiga diskussioner och att skapa upplevelser, också under utmanande tider. EMMA erbjuder sin publik platser för introspektion och insikter om den omgivande världen.

Mera evenemang