Evenemang

Ona Kamu: YTA – Det föränderliga finns i tiden

Ona Kamu, 2023, EMMA – Espoo Museum of Modern Art. Photo: Ari Karttunen / EMMA 2023
  • 22.03.2024
  • 17:15 - 18:15
  • 2. våningen
  • Gratis inträde

I verket YTA – Det föränderliga finns i tiden av Ona Kamu-kollektivet med arbetsgrupp ingår både rörelse och en speciell ljudvärld. Verket experimenterar med möjligheterna till långsamhet och meditation mitt i museets vardag och det skapar ett rum att stanna upp i. Åskådarna får välja ur vilken vinkel de betraktar verket och hur länge. Detta utgår från hur människor rör sig på konstutställningar, men verket YTA bjuder på mer än så: närvaro med ett verk skapat av en konstnär.

Föreställningarna har förlagts till museets gratiskvällar så att de ska vara ekonomiskt tillgängliga för så många som möjligt.

Mera evenemang