Donera en rana för Elina Juopperis verk Arv!

Arv är ett verk som inletts år 2010 och som fortfarande är under byggnad. Verket består av ranor och då skulpturen är klar kommer den att bilda en 182 centimeter hög kub. Arv bevarar ranorna för kommande generationer och fungerar på det sättet också som ett arkiv. Då verket inte visas har forskare möjlighet att studera ranorna och donationsbreven.

Vi söker donatorer för verket Arv: om du har en rana du inte behöver kan du stödja samtidskonsten genom att donera den så att den blir en del av skulpturen. Donatorernas namn skrivs in på Mecenat-plaketten som alltid visas intill verket.

Vi tar också emot slitna ranor, så länge de inte är mögliga. Om du känner till berättelsen bakom din rana (modellen, vem som vävt den, materialet, regionen den är från, dess historia) hoppas vi att du berättar det för oss i samband med donationen.

Vill du donera en rana?

Ta kontakt på adressen: