Evenemang

AVBOKAD Trettondagsveckoslutet: Expertrundvandring på Konrad Mägi – Målningens mysterium-utställningen

Konrad Mägi: Meditation (Kvinna i landskapet) , 1915–1916. Olja på duk. © Estlands konstmuseum
  • 09.01.2022
  • 2. våningen

I enlighet med Regionförvaltningsverkets beslut är alla offentliga evenemang inställda fram till den 17.1.2022. Vi strävar efter att flytta evenemangen till ett nytt datum eller om möjligt att organisera dem online.

Utställningens kurator och EMMAs museichef Pilvi Kalhama berättar om bakgrunden till utställningen och om verken på den. Deltagarna har möjlighet och tid att ställa frågor under rundvandringens gång.

På finska.

Relaterat