EMMA stängs för publik 17.3.–1.6.2020

© Ella Tommila / EMMA

I enlighet med de nyaste anvisningarna från Esbo stad och Finlands regering stängs Utställningscentret WeeGee och därför också Esbo moderna konstmuseum EMMA är stängt 17.3.–1.6.2020. Orsaken till stängningen är att man vill förhindra spridningen av coronaviruset.

Utöver utställningsprogrammet och museets evenemang gäller stängningen privata evenemang och beställda tjänster på EMMA, såsom födelsedagsfester och guidningar. Vi tar personligen kontakt till dem som har bokat tjänster. Det är också möjligt att skjuta upp bokade tjänster till senare datum.

Vi på EMMA tror på konstens kraft och vi vill erbjuda vår publik en möjlighet att njuta av den också hemifrån och därför uppdaterar vi vår webbplats med konst och design av hög kvalitet. Dokumentären Rut Bryk: Fjärilens beröring från 2019 finns nu att se gratis på EMMAs webbplats.

Läs mera