Hitta julens mest delikata konstgåvor i EMMA Shop!

Jenni Sorsa: Lollipop © Paula Virta / EMMA

I museibutiken EMMA Shops breda sortiment hittar du gåvor för vänner av konst och design i alla åldrar. Låt dig inspireras av våra julklappstips och skaffa precis rätt gåva för dig själv eller dina närmaste, inför högtiderna i slutet av året!

Unik keramik- och glaskonst

Jenni Sorsa: Marianne © Paula Virta / EMMA

Är någon av dina närmaste en vän av konst och design, eller behöver du själv få mera färg i ditt hem? Konst är en gåva som håller för tidens tand och som ger glädje hela året! I vårt sortiment har vi ett begränsat parti unik keramik- och glaskonst av konstnärerna: Jasmin Anoschkin, Petra Innanen, Alma Jantunen, Marika Kinnunen, Viivi Lehto, Maisa Majakka, Heini Riitahuhta och Jenni Sorsa.

Tips! Kom ihåg att under din shoppingrunda stifta bekantskap med de glada och sympatiska namnen på Jasmin Anoschkins djurskulpturer! Kanske kunde Myntacitron Ice Cream Tester Mjau (2023) eller HubbabubbaElefanten (2023) flytta in hos dig till jul?

Pris: 12–899€. Fås endast i butiken.

Stiliga smycken för vilket evenemang som helst

© Paula Virta / EMMA

Finslipa dina festkläder med stiliga accessoarer! I vårt smyckessortiment finns det något som passar alla preferenser och behov, oavsett om du letar efter ett elegant halsband för att skapa lite magi i vardagen, eller modiga örhängen som gör en statement och kröner festutstyrseln.

Pris: 35€–210€. Fås endast i butiken.

Julstämning hemma

DIY Paper Bird, Flettede Fugle © Paula Virta / EMMA

Vad kan ge mer julsinne än ett stämningsfullt dekorerat hem. I vår museibutik hittar du dekorationer och inredningsföremål som ger färg både i vardagen och då det är fest.

Många av våra produkter, såsom kökshanddukarna och servetterna med designmotiv, underläggen och juldekorationerna på bilden är utmärkta gåvor som du kan sända också till anhöriga längre bort, givetvis åtföljda av ett vykort med konstmotiv.

Fascinerande böcker

© Paula Virta / EMMA

Alla kulturvänner uppskattar inspirerande konstpublikationer. Hyllorna i EMMA Shop svämmar över av böcker om konst, formgivning, arkitektur och historia, den ena intressantare än den andra.

Vill du efter ditt besök på museet veta mera om Tapio Wirkkalas formtänkande, Katarina Reuters detaljrika målningar eller Saastamoinen stiftelsens konstsamling? Med hjälp av de böcker vi har publicerat i höst kan du fördjupa dig ytterligare i utställningarna!

© Paula Virta / EMMA

I EMMA Shops sortiment hittar du bland annat konst- och pysseltillbehör, spel, inredningsartiklar, konstföremål och litteratur. Välkommen att shoppa! I vår webbshop kan du också beställa en överraskning direkt till mottagarens hemdörr. Samtidigt som du köper kan du foga din egen hälsning till gåvan.

www.emmashop.fi

Läs mera