Programmet för barnens museifestival ute nu!

Veckoslutets workshopar på barnens museifestival har endast fantasin som gräns, bland annat formas en föränderlig bilbana, en framtida stad byggs upp av jätteklossar och man kan planera fantasifulla fordon.

Barnen tillåts framför ratten i leksaksmuseets biltvätt och mitt i alla svängiga ryck hittas också oaser för avkoppling. Trafikparkskonstaplarna Maltti och Valtti upprätthåller en fartfylld ordning och Vilunki 3000 skjutsar besökarna till olika ljudlandskap. Scenen intas också av grupper från Esbo musikinstituts pop- och jazzlinje Ebeli och Juvenalia.

Se hela programmet.

Barnens museifestival, som är riktad till hela familjen, är en samproduktion mellan museerna i WeeGee-huset. Under 18-åringar och över 70-åringar gratis, övriga till priset av en museibiljett. Med Museikortet gratis inträde till Utställningscentret WeeGee.

Läs mera