Få en konstupplevelse i din egen soffa – boka en distansguidning åt din grupp

© Paula Virta / EMMA

En distansguidning ger dig möjligheten att se museets utställningar där du är. Under turen har din grupp en egen sakkunnig guide som befinner sig i EMMA och via fjärranslutning guidar er genom utställningarna.

Under vandringen bekantar vi oss med sådant som din grupp är särskilt intresserad av på EMMA. Under en timmes tid kan vi fokusera på en enda utställning eller välja vissa verk från hela utbudet. Den röda tråden kan vara ett tema som gruppen är intresserad av, exempelvis naturen eller olika tekniker inom samtidskonsten. Berätta om dina önskemål i samband med bokningen. Under vandringen besvarar guiden frågor och diskuterar gärna det som visas.

Distansguidningen sker via fjärranslutning. Gruppen kan samla i någons vardagsrum, i ett klassrum i en skola eller exempelvis i arbetsplatsens konferensrum. Det är också möjligt att var och en är personligt uppkopplad så att deltagandet sker från olika platser.

Vi erbjuder distansguidningar till och med den 30 maj till specialpris:

Vuxna: 60 € / grupp
Dagis- och förskolegrupper: gratis
KULPS-distansguidning för skolor: gratis
Andra skolgrupper: 40 € / grupp

Guidningen tar ungefär en timme. I samband med bekräftelsen av din reservering får du en deltagarlänk (plattform: Zoom eller Teams) som du kan sända vidare till gruppmedlemmarna. Deltagandet kräver inga särskilda program, ni kan delta via er webbläsare.

Välkommen!

Läs mera