Guidning

Distansguidning för barn och unga

© Paula Virta / EMMA
  • Längd: 1h
  • Rekommenderad gruppstorlek: 1-32
  • Skolor och daghem

• 0€ / dagis- och förskolegrupper

44€ / övriga skolgrupper

121€ / helger

Guidningen presenterar EMMAs utställningar via fjärranslutning. Guidningarna är åldersanpassade och lämpar sig för dagis, förskolor, låg- och högstadier, gymnasier m.fl. skolor på andra stadiet. Guidningar kan också bokas åt hobbygrupper.

Via distansguidningen får gruppmedlemmarna på sin egen skärm ta en titt på EMMAs utställningar. Guidningen genomförs i realtid och interaktivt så att guiden samtalar med gruppen.

Under guidningen får du information om konstverken på EMMA, konstens olika tekniker och historia samt om själva museet som ett hem för konsten. Guidningarna för barn och unga stöder läroplanen och målen för mångsidig kompetens. Konst passar utmärkt för småbarnspedagogik och fenomenbaserat lärande.

Bekanta dig med EMMAs utställningsprogram och välj en eller flera utställningar som passar din grupp. Då du bokar en guidning, berätta om gruppens särintressen och behov. Boka en guidning i god tid, allra senast en vecka i förväg.

Guidningen tar ungefär en timme. I samband med bekräftelsen av din reservering får du en deltagarlänk (plattform: Zoom eller Teams). Du kan dela länken med alla deltagare. Deltagandet kräver inga särskilda program, ni kan delta via era webbläsare.

Vi rekommenderar användningen av Zoom för att säkertställa en god bildkvalitet. Vi bandar guidningarna i syfte att utveckla EMMAs guidningstjänster.

Relaterat innehåll

De här kan intressera dig också